Reklamy CPC, CPM, CPL, CPS

Reklamy umożliwiają zarabianie w różnych modelach. Nie wszystkie są jednakowo dochodowe oraz popularne, ale pozwalają najlepiej dostosować reklamę i model zarabiania pod konkretną stronę, blog i treści. Wyróżnia się kilka modeli reklam:
Reklamy CPC – w tym przypadku płaci się za każde kliknięcie w reklamę, które przekieruje potencjalnego klienta na określoną stronę. Jest to częsty model rozliczeniowy, ale z zarobkami i skutecznością bywa różnie.
Reklamy CPM – nie najpopularniejszy, ale wciąż spotykany model zarabiania na reklamach. Płaci się za tysiąc wyświetleń reklamy. Wyświetleń, czyli w przeciwieństwie do CPC nikt nie musi w nie klikać. Tutaj ustalona jest sztywna kwota za tysiąc wyświetleń.
Reklamy CPL – tutaj nagroda pieniężna zostaje przyznana dopiero, gdy przekierowana osoba wykona pewną akcję – wypełni formularz lub w inny sposób zostawi firmie swoje dane. W niektórych branżach CPL jest bardzo popularne. Stawki za jednego „leada” potrafią być naprawdę duże.

Rodzaje reklam

Potrzebujesz sprzętu filmowego do stworzenia reklamy? W Katowicach znajdziesz ciekawą ofertę https://halokatowice.pl/wynajem-sprzetu-filmowego-w-katowicach-wiemy-gdzie-dostaniesz-najlepsza-oferte/.
Reklamy CPS – jeden z najpopularniejszych i najczęściej spotykanych modeli rozliczeniowych, a już szczególnie w e-commerce. Nagrodę pieniężną zdobywa się, gdy klient zostanie przekierowany na stronę i kupi produkt lub usługę. Może to być jednorazowa z góry określona kwota lub jakiś procent od kwoty sprzedanego produktu lub usługi. Kwoty zależą od produktu i usługi, ale stawki potrafią być bardzo wysokie, dużo wyższe niż w CPL. Potrafią, co nie oznacza, że zawsze są. Prosty przykład. Jeśli produkt kosztuje 10 zł, a prowizja wynosi 10%, to zarobiona kwota (1zł) nie robi wrażenia, ale jeśli produkt lub usługa kosztuje 1000zł i więcej to już inna sprawa, a w dodatku zostanie zakupiona przez większą liczbę osób.
Niezależnie od modelu rozliczania największy wpływ na zarobki mają użytkownicy, którzy dzięki swoim działaniom i dokonanym zakupom pozwolą zarobić większe lub mniejsze kwoty. Zasada jest prosta im ich więcej tym lepiej.