Co to jest Headhunting?

Procesy rekrutacyjne mają istotne znaczenie dla każdej firmy. Human Resources musi spełnić zasadnicze zadanie, jakim jest wybór najlepszych kandydatów. Aby to zrobić, musi wziąć pod uwagę dopasowanie kulturowe i wymagania techniczne lub umiejętności miękkie. Wybór niewłaściwego kandydata może prowadzić do strat finansowych, czasowych i wysiłkowych.

Dziś istnieje alternatywa, która może przyspieszyć ten proces i zagwarantować lepszy wybór.Czy wiesz, czym jest Headhunting? W dzisiejszym artykule odkryj główne zadania Headhuntera i korzyści, jakie może on przynieść Twojej firmie.

Co to jest Headhunting?

Headhunting to metodologia doboru personelu. Charakteryzuje się posiadaniem profesjonalnych specjalistów, którzy zajmują się wyszukiwaniem i selekcją najlepszych profili na dane stanowisko pracy.

Headhunter przeprowadza bezpośrednie wyszukiwanie profili według parametrów podanych przez firmę aplikującą.

Kandydatami branymi pod uwagę mogą być specjaliści, którzy aktywnie poszukują pracy, jak również pracownicy, którzy są obecnie zatrudnieni i nie mają potrzeby zmiany pracy. W tym drugim przypadku dla kandydata przygotowywana jest oferta, która przykuwa jego uwagę i zainteresowanie, do tego stopnia, że rozważy zmianę pracy. W http://karierapraca.pl dowiesz się, jakie obecnie zawody mają największe zapotrzebowanie i w jakich branżach pracownicy są „rozchwytywani”

Jakie są zadania „łowcy głów”?

Headhunter, tosoba zajmująca się wyszukiwaniem odpowiednich osób, które mają być zatrudnione przez potrzebujące ich firmy. Aby zrealizować swoje zadanie, przeprowadza precyzyjne poszukiwania profili, które najlepiej odpowiadają wymaganiom firmy.

Profesjonalny headhunter specjalizuje się w wyszukiwaniu kluczowych dla firmy stanowisk. Ogólnie rzecz biorąc, ich usługi są wymagane do śledzenia profili, które są w stanie wypełnić wakaty menedżerskie lub kierownicze. W innych przypadkach mogą być zobowiązani do zlokalizowania profili, które mają umiejętności miękkie lub kompetencje zawodowe lub techniczne, które są trudne do znalezienia, takie jak specjaliści IT. Mogą być również poszukiwani do obsadzenia stanowisk w określonych sektorach, których funkcje są wysoce wyspecjalizowane.

Firma zgłaszająca powinna podać jak najwięcej szczegółów dotyczących wymaganego profilu, aby Headhunter mógł przeprowadzić swoje poszukiwania w sposób bardziej kompletny.

W celu przeprowadzenia swoich poszukiwań Headhunter uzyskuje dostęp do różnych portali pracy, aplikacji i sieci społecznościowych. Sięgają również do własnych, specjalistycznych baz danych, które zbudowali w trakcie swojej pracy jako łowcy talentów. Tam tropią profile, które najbardziej odpowiadają wymaganemu profilowi i pasują kulturowo do firmy.